Zapalniczki Zippo

0
1450

Jak w przypadku wielu innych legendarnych gadżetów także zapalniczki Zippo to pomysł powstały z potrzeby ułatwienia ludzkiego życia, a jednocześnie nadanie mu elegancji i charakteru. Założycielem firmy Zippo Manufacturing Company był George Grant Blaisdell w 1932 roku.

Skąd pomysł na zapalniczkę Zippo?

George Grant Blaisdell rozpoczął prace nad pierwowzorem swojej zapalniczki po spotkaniu w klubie znajomego, który zmagał się z austriacką zapalniczką, która nie wyglądała zbyt efektownie i wymagała użycia obu rąk. Pan Blaisdell postanowił pozostawić konstrukcję kominka osłaniającego płomień, do której wykonał prostokątną obudowę o małych rozmiarach i przymocował wieczko na zawiasie, co dało miły dla oka efekt oraz możliwość obsługi jedną ręką. Natomiast nazwa zapalniczki pochodzi od wariacji słowa zipper, które podobało się konstruktorowi. Ta wersja zapalniczki była początkowo sprzedawana za 1 dolara i 95 centów wraz z bezwarunkową dożywotnią gwarancję Blaisdella. Sam twórca pierwszy wniosek patentowy złożył 17 maja 1934 roku, a patent został przyznany 3 marca 1936 roku.

Skąd wziął się popyt na zapalniczki Zippo?

W wyniku przystąpienia Stanów Zjednoczonych do wojny w 1941 roku firma przestawiła swoje moce przerobowe dla armii amerykańskiej jednocześnie wstrzymując produkcję na rynki konsumenckie, co doprowadziło do powstania zapalniczki Zippo w stalowej obudowie z czarnym chropowatym wykończeniem, czyli black crackle. Stosowanie zapalniczek Zippo przez amerykańskich żołnierzy na polu wojny ugruntowało popularność marki Zippo. Kolejnym pomysłem na rozpowszechnienie marki Zippo było stworzenie zapalniczki o wyglądzie samochodu(Zippo Car) w roku 1947. W latach 60. oprócz zapalniczki pod marką zippo wprowadzano tak że inne produkty jak:

  • taśma miernicza,
  • breloczki,
  • zestawy długopis/ołówek,
  • kieszonkowe latarki.

Warto wspomnieć, że to właśnie dzięki zapalniczce Zippo od lat 60. uczestnicy koncertów wznoszą zapalone zapalniczki w geście pozdrowienia dla ulubionych wykonawców. Natomiast od roku 2002 potwierdzono rejestrację kształtu zapalniczki Zippo jako znaku towarowego, co ma ochronić markę przed podróbkami.

Zalety zapalniczki Zippo?

Zapalniczki Zippo są nie tylko dobrze wypromowanym produktem, ale przede wszystkim są solidne. Do zalet tych zapalniczek należy zaliczyć ich prostotę, gdyż mogą być napełnione prawie każdą substancją ciekłą, która paruje i się pali. Dodatkowo wzornictwo pozwala na wybór, który zadowoli nawet bardzo wybredne gusta. Poza tym każda zapalniczka Zippo jest objęta dożywotnią gwarancją, co pozwala na odesłanie zepsutej zapalniczki producentowi i odzyskanie jej sprawnej. Zapalniczki te idealnie nadają się do używania w trudnych warunkach pogodowych, gdyż płomień nie gaśnie(system windproof).

Jak współcześnie radzi sobie marka Zippo?

Od 2010 roku marka Zippo produkuje metalowe ogrzewacze do dłoni, co zapoczątkowało linię produktów outdoorowych Zippo. Warto podkreślić, że ogrzewacz do dłoni Zippo utrzymuje ciepło dłużej niż jakikolwiek inny produkt na rynku. Zippo poszerzyło produkcję o zestaw do rozpalania ognia w trudnych warunkach czy zapalarkę z giętką szyjką. Kolejnym istotnym krokiem firmy Zippo jest przekroczenie ilości 500 milionów wyprodukowanych zapalniczek w 2012 roku. Natomiast od 2013 roku firma Zippo poszerzyła asortyment o linię sprzętu kempingowego oraz akcesoriów do rozpalania ognia. Obecnie firma Zippo oferuje szeroką gamę produktów jak:

  • wielofunkcyjne zapalniczki napełniane butanem,
  • perfumy męskie i damskie,
  • akcesoria lifestylowe,
  • okulary,
  • produkty potrzebne do wypoczynku w plenerze
  • i inne.

Ciekawostki o zapalniczkach Zippo

Należy podkreślić, że popularność zapalniczek Zippo jest tak duża także z powodu częstego pojawiania się wiatroodpornych zapalniczek na planach ponad 2000 filmów.

Źródło: podbierak.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here