Zacznij zarabiać w social mediach

Nawet osoby nie korzystające z mediów społecznościowych stykają się z nimi na co dzień. Mając tak szeroki zasięg, od dawna wykorzystywane są przez firmy do promowania swoich produktów. Nie znaczy to jednak, że zwykli użytkownicy skazani są tylko i wyłącznie na rolę biernych obserwatorów profesjonalnie przygotowanych kampanii reklamowych. Osoby prowadzące popularne profile i posiadające dużą liczbę obserwatorów również mogą zarabiać na promowaniu tych produktów.

Jak zacząć?

Dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę w social mediach najlepszym sposobem na zarabianie w internecie są programy partnerskie. Jest to szybki sposób na rozpoczęcie współpracy z markami, który nie wymaga żadnych formalności. Dzięki uczestnictwu w takim programie uzyskasz dostęp do linków afiliacyjnych, które później będą mogły być dodawane na Twoich profilach. Za każdym razem, gdy ktoś wejdzie na daną stronę, korzystając z udostępnionego przez Ciebie linka i dokona zakupu, otrzymasz od tej transakcji prowizje.

Posty sponsorowane

W przeciwieństwie do linków afiliacyjnych, z których można korzystać bez spełniania żadnych wymogów ze strony firm, zarabianie na postach sponsorowanych jest bardziej skomplikowane. Jest to spowodowane tym, że firmy wymagają określonego zasięgu w mediach społecznościowych przed zawarciem umowy na promocję swoich produktów. Oznacza to, że jeśli dany profil nie zdobył jeszcze wystarczającej popularności, ten sposób zdobywania dochodów raczej nie będzie możliwy.

Lokowanie produktów

W zależności od tematyki prowadzonego profilu mogą pojawiać się możliwości polecania różnego rodzaju towarów. Osoby, które często podróżują, mogą zamieszczać treści związane np. z hotelami, w których się zatrzymały. Dla tych zainteresowanych modą, mogą to być treści związane z nowymi trendami w tej branży. Przy odpowiednio dużej liczbie odbiorców, sama wzmianka o jakiejś rzeczy może być jej reklamą, dlatego warto skontaktować się z daną marką, czy nie byłaby zainteresowana rozpoczęciem trwalszej współpracy.

Treści marketingowe

By zarabiać w mediach społecznościowych na reklamie produktów niezbędne jest posiadanie stałej grupy osób do których dotrą Twoje wpisy. Dlatego istotne jest systematyczne budowanie swojej marki i zdobywanie zaufania wśród innych użytkowników. Nikt nie kupi promowanej przez Ciebie rzeczy, jeśli nie będzie postrzegał Twojej opinii jako wartościowej. Z tego powodu warto w tworzonych treściach skupić się na tematach nam znanych, o których rzeczywiście możemy powiedzieć coś pożytecznego. Tą samą zasadę warto stosować przy doborze zamieszczanych reklam. Osoby odwiedzające Twój profil są zainteresowane tematami z nim związanymi, nagłe pojawianie się materiałów z zupełnie innej dziedziny może wyglądać mało wiarygodnie.

Zarobki

Zarobki w social mediach to temat bardzo zróżnicowany i nie istnieją żadne szczegółowe wyliczenia w tej kwestii. Wszystko zależy od tego na jakim poziomie popularności jest dany profil i jak duży wpływ na potencjalnych klientów może mieć. Ponieważ w tej branży nie ma z góry ustalonych stawek za promocję produktów, dużo zależy też od indywidualnych umiejętności negocjacyjnych każdego aspirującego influencera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here