Stworzyłeś portal internetowy, o którym zawsze marzyłeś? Świetnie! Wiesz jednak, że musi teraz sam na siebie zarabiać – najlepiej zacząć od tworzenia treści sponsorowanych. Jak pozyskać osoby bądź firmy, które będą zainteresowane reklamą na Twoim serwisie? Podpowiadamy.

Przygotuj indywidualną ofertę dla każdego potencjalnego reklamodawcy

To bardzo ważne – w przeciwnym wypadku Twój mail będzie traktowany jak typowy spam. Każda firma lub człowiek jest inny, więc musisz wyczuć potrzeby danego klienta i stworzyć ofertę reklamy stworzoną specjalnie dla niego. Zamień się na moment w copywritera sprzedającego tekstem (lub obrazem, jeśli lubisz tworzyć graficzne bądź filmowe propozycje współpracy – kreatywność nie zaszkodzi). Język korzyści to słowo-klucz. Pokaż zalety waszej potencjalnej współpracy i korzyści, jakie będą z niej wypływać. Niech klient poczuje się wyjątkowo. Przedstaw ją tak, by poczuł, że troszczysz się o jego dobro, a nie o swój zarobek.

Wyjdź poza Internet

Reklamodawców nie musisz szukać w sieci – warto zadziałać lokalnie. Może Twój ulubiony sklep z ciastkami i babeczkami potrzebuje reklamy na Twoim portalu? Zagadaj do pani ekspedientki (a najlepiej właściciela) przy najbliższej wizycie. Pamiętaj o tym, że rozmowa musi być rzeczowa (reklamodawca chce wiedzieć, na co wydaje swoje pieniądze), dlatego w jej trakcie ze stałego klienta musisz zamienić się w partnera biznesowego.

Promuj także swój serwis

Chcesz, by reklamodawcy sami walili do Ciebie drzwiami i oknami? Wyrób sobie markę! Współpraca z portalem internetowym, który jest powszechnie znany (albo przynajmniej w danym środowisku), automatycznie utrwala w klientach przekonanie, że będzie owocna. Pracuj zatem na swoją markę każdego dnia, a efekty zobaczysz wkrótce. W jaki sposób? Publikuj ciekawy i unikatowy content, pokazuj się na dziennikarskich wydarzeniach, zadbaj o identyfikację wizualną portalu i zatrudnij wartościowych ludzi. Przyda Ci się cierpliwość (w końcu nie od razu Rzym zbudowano), ale późniejsza satysfakcja gwarantowana!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here